about - me

Witaj!

Nazywam się Monika Ratajczyk i miło mi Cię poznać. 

Spotykamy się tu, bo jesteś ciekawy kim jestem. To dobrze, ja też jestem tego ciekawa :) A więc... ustalmy fakty. Na tę chwilę. Bo każdy z nas nieustannie się zmienia.

Jestem zakochaną w życiu dziewczyną, która lubi się rozwijać, ciągle czegoś szukam, coś sprawdzam, staram się inspirować do działania. To daje mi niezwykłą satysfakcję. Życie traktuję jako fantastyczną przygodę, dlatego wszędzie mnie pełno. Uwielbiam być tam, gdzie mnie jeszcze nie było. Odważnie próbuję nowych rzeczy i nieustannie sprawdzam się w nowych sytuacjach. Nie muszę robić nic specjalnego, aby tego doświadczać. Po prostu żyję i pozwalam wydarzeniom się zdarzać. Zadaję przy tym miliony pytań bo bardzo wiele rzeczy mnie ciekawi. 

To wszystko, o czym czytasz sprawia, że mogłam rozwinąć się w wielu dziedzinach.
Chcesz wiedzieć w jakich?

Sprawdź poniżej, klikając na strzałki pod zdjęciem.

Mam nadzieję, że w którymś z tych obszarów niebawem się spotkamy!

BadaczBadacz
NaukowiecNaukowiec
ManagerManager
DziałaczDziałacz
FryzjerFryzjer

Życie samo w sobie jest dla mnie niezwykle interesujące. Stąd zrodziła się potrzeba zadawania pytań, aby znaleźć odpowiedzi szybciej, niż czasem jesteśmy w stanie my sami na nie znaleźć odpowiedzi. A wszystko to z wielka potrzebą syntezy i holistycznego spojrzenia na całość.

Wielkie zainteresowanie człowiekiem, jego zachowaniami, motywami tych zachowań i wszystkim, co się z tym wiąże zrodziło moją pasję do badań jakościowych. Uwielbiam pracować z ludźmi i analizować miękkie dane, a następnie składać kolejne elementy układanki w całość. Wiedza ta jest coraz częściej doceniana w biznesie, przy pdejmowaniu strategicznych decyzji.

Dotychczas pracowałam m.in. dla WOM Parczew, CHR Plaza, Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego, nawiązałam również współpracę z Europerspektywą. Jeśli interesują Cię szczegóły, poczytaj o tym w zakładce "More", którą widzisz w panelu po prawej stronie.

Worked for:

CHR Lublin PlazaEMBS GROUPKoło Naukowe Zarządzania i Marketingu UMCSUMCSUniwersytet Ekonomiczny w KatowicachPaweł RawskiWieczór RozwojuLubelski Park Naukowo-TechnologicznyEuroperspektywaGlazura KrólewskaMoovitCBM Test

Jako naukowiec interesuję się zagadnieniami dotyczącymi przede wszystkim zachowań konsumentów. Moim "konikiem" są opakowania produktów - ich percepcja, znaczenie w procesie zakupowym, a także obserwacja trendów w projektowaniu. Jeśli chcesz zobaczyć kolekcję moich ulubionych opakowań - odwiedź moje konto na Pinterest.com (po prawej stronie).

Poniżej możesz zapoznać się z moimi publikacjami, których jestem autorem bądź współautorem. Wiele z nich dostępnych jest w wersji online.

  2014 

  1. Co komunikuje marka poprzez format opakowania?, ?Marketing i Rynek? 4/2014, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, s. 423-430 
  2. Wpływ perfekcjonizmu konsumenta na postrzeganie opakowania i marki, ?Marketing i Rynek? 4/2014, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, s. 414-422
  3. Projekty praktyczne w ramach projektu ?Synergia? - przypadek projektu dla Glazura Królewska SA, Synergia nauki i biznesu. Interesariusze. Kompetencje. Innowacje, red. A. Sitko-Lutek, Z. Pastuszak, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii-Curie Skłodowskiej, Lublin 2014, s. 135-148
  4. Implications of different mental and behavioral approaches to hairdressing services - consumers clustering approach, Proceedings of the Management, Knowledge and Learning International Conference 2014, p. 1015-1024
  5. Wpływ informacji pozyskiwanych przez konsumentów z wykorzystywaniem internetu na ich zachowania związane z wyborem usług fryzjerskich

Przyjęte do druku:

  1. Smart shopping as consumer orientation and its selected correlates - empirical investigation - Lwów
  2. Determinanty wyboru produktu w środowisku offline i online w świetle wyników badań jakościowych ? zgłoszone na konferencję: Badania marketingowe ? podejście ilościowe i jakościowe, Wrocław 26-27.05.2014
  3. Odczuwana prywatność a zachowania konsumenta w wirtualnym i fizycznym kanale sprzedaży w świetle wyników badań własnych ? zgłoszone na konferencję: Badania marketingowe ? podejście ilościowe i jakościowe?, Wrocław 26-27.05.2014
  4. Racjonalność i irracjonalność zachowań konsumentów na rynku usług fryzjerskich
  5. Effectively package the benefit for the cnsumer - packaging and consumer trends 

  2013 

  1. Zróżnicowanie oczekiwań konsumenta w procesie zakupowym a możliwości ich zaspokojenia we współczesnej gospodarce, Texterbooks 2013, monografia
  2. Kreowanie potrzeb a dostarczanie wartości - marketing po jasnej i ciemnej stronie Mocy?, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec (A) 2013, tom III - Wartość marketingu, s. 26-33
  3. Charakterystyki sposobu podejmowania decyzji zakupowych a wybór wirtualnego lub fizycznego kanału zakupu, "Handel wewnętrzny", maj-czerwiec (A) 2013, tom II - Marketingowe sposoby kreowania wartości, s. 228-236
  4. Consumer Preferences for Retail Format Choice: the Case of Polish Consumers,  Proceedings of 2013, International Conference Active Citizenship by Knowledge Management & Innovation - Management, Knowledge and Learning Conference 2013, p.935-943
  5. The role of social media in building awareness of responsible consumption,  Proceedings of 2013 International Conference  of Active Citizenship by Knowledge Management & Innovation - Management, Knowledge and Learning Conference 2013, p. 837-844
  6. Consumer Perception of Retail Formats - Case of Poland, Proceedings of 2013 International Conference of Technology Innovation and Industrial Management - TIIM 2013, Phuket, Thailand, S4-84 - S4-97
  7. Exploration of consumers behaviours connected with product reuse, Proceedings of 2013 International Conference of Technology Innovation and Industrial Management ? TIIM 2013, Phuket, Thailand, S4-11 ? S4-23
  8. Influence of internationalization level on ICT usage in communication and marketing activities by enterprises from Lublin region, "Organizacja i Zarządzanie. Kwartalnik Naukowy", Nr 2(18)/2012, ss. 99-115
  9. Motywacja racjonalności w korzystaniu z ICT w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez konsumenta w świetle wyników badań empirycznych, [w:] Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej i M. Sobocińskiej, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 237, ss. 85-98
  10. The impact of virtual communities on enhancing hedonistic consumer attitudes, "Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing" - przyjęte do druku
  11. Qualitative insight at the process of purchasing, Studia Ekonomiczne Zeszyty Naukowe UE Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 2013, nr 151, s.96-106
  12. Interactive shopping aids usage by consumers as a way to reduce shopping risk, Studia Ekonomiczne Zeszyty Naukowe UE Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 2013, nr 151, s. 107-118

  2012

  1. Influence of internationalization level on ICT usage in communication and marketing activities by enterprises from Lublin region, "Organizacja i Zarządzanie. Kwartalnik Naukowy", Nr 2(18)/2012, ss. 99-115
  2. Współczesne tendencje projektowania opakowań na przykładzie rynku czekolady, "Zeszyty Naukowe Studentów i Doktorantów Wydziału Ekonomicznego UMCS", nr 3 - przyjęte do druku
  3. Internationalisation, innovation and ICT usage for communication and marketing activities influence on perceived international competitiveness. Study of firms from Lublin region, "International Journal of Innovation and Learning" -  przyjęte do druku
  4. Product Package Second Life - Exploratory Research of Secondary Use of Product Package, "Knowledge and Learning: Global Empowerment. Proceedings of the Management, Knowledge and Learning International Conference 2012", ISSN 2232-3309, ss. 731-739.
  5. E-Marketing Activities and Perceived Competitive Advantage in the Context of Globalization ? Study of Lublin Region Firms, "Knowledge and Learning: Global Empowerment. Proceedings of the Management, Knowledge and Learning International Conference 2012", ISSN 2232-3309, s. 741-749.

  2011

  1. Zróżnicowanie kampanii reklamowych w obrębie marki jako efekt różnic kulturowych, "Zeszyty Naukowe Studentów i Doktorantów Wydziału Ekonomicznego UMCS", nr 2/2011, s. 135-143

 

  Publikacje popularno-naukowe

  1. Cichy sprzedawca, MARKETER+ 2012, inne publikacje - tutaj
  2. Wirus w słusznej sprawie, marketingowiec.pl 2012
  3. Street art w reklamie - budzi przede wszystkim zainteresowanie, marketingowiec.pl 2011
  4. Niestandardowo na outdoorze, marketingowiec.pl 2011
  5. Sztuda designu - sztuka sprzedaży, marketingowiec.pl 2011
  6. Pograjmy z konsumentem, marketingowiec.pl 2011
  7. W social shopping liczą się pierwsi, marketingowiec.pl 2011

TexterbooksUMCSMARKETER+marketingowiec.pl

Wykształcenie z dziedziny zarządzania, doświadczenie w tym obszarze oraz kilkuletnia praktyka w zakresie marketingu małych firm (bo są największym wyzwaniem w tak licznej konkurencji mikro- i małych przedsiębiorstw) pozwalają mi wciąż wspierać poradą różne biznesy i z wielkim uśmiechem na twarzy obserwować ich rynkowe sukcesy.

Jeżeli chcesz razem ze mną świętować Twoje sukcesy - zobacz, w czym mogę Ci pomóc [tutaj]

Worked for:

Agnieszka Małek PhotographyLove lifePaweł RawskiWieczór RozwojuKoło Naukowe Zarządzania i Marketingu UMCS

Nie byłabym sobą, gdybym nie dzieliła się wiedzą. W życiu dostajesz tyle, ile dajesz. A energia, jak rzeka, musi płynąć. Bo inaczej wcale Ci nie pomaga. 

Bardzo lubię robić wszystko to, co pomaga innym. Rozsądnie, nie dla samego faktu robienia. 
Inaczej też nie powstałaby ta strona. Wierzę, że Ty wyciągniesz z niej to, co jest dla Ciebie najlepsze, a w przyszłości - podasz dalej.

Jeśli miałabym kogoś, kiedyś, czymś zarazić - wybrałabym wolę działania!

Chyba każdy człowiek na świecie ma jakąś pasję - może nie wszyscy zdążyli już ją odkryć, ale wierzę, że w każdym z nas z pewnością jest.

Ja uwielbiam fryzjerstwo. Bo to fantastyczna sztuka. Łączy ze sobą dwie rzeczy - kreatywność i jakość obsługi klienta. A więc w każdym calu indywidualizm. Tak samo, jak każdy człowiek na ziemi jest wyjątkowy, tak nie ma drugiej takiej samej fryzury. 

Oczywiście, tak tutaj, jak i w innych dziedzinach życia są Ci, którzy próbują żyć/pracować/funkcjonować wg szablonu. Są i tacy fryzjerzy, są i tacy klienci. Dla tych pierwszych - to jest tylko zawód, dla tych drugich - to są tylko włosy.

W mojej koncepcji - fryzura oddaje naturę człowieka. A ja kocham ją odkrywać!

Jestem fryzjerem z pasji.

Worked with:

Karol Brzyski Hair DesignSalon fryzjerstwa Zofia Matuszczak

O Monice

Zobacz, co o mnie mówią inni:

 Yoav Roth,  Moovit [Israel], VP Business Development

"Ms. Nalevajek proved to be an energetic and professional researcher, as well as recommendable on-site project manager. Uniquely, she combines strategic approach with detailed execution capability. In addition, Ms. Nalevajek has great interpersonal skills (...)"

See all text

 dr Radosław Mącik, adiunkt w Katedrze Marketingu UMCS, badacz rynku

"Pani Monika Nalewajek jest uzdolnionym młodym badaczem specjalizującym się w prowadzeniu badań jakościowych.

Współpracując ze mną w kilku projektach badań naukowych oraz badań o charakterze komercyjnym wykazała się nie tylko dużymi umiejętnościami projektowania, prowadzenia i analizy badań marketingowych opartych na technikach jakościowych takich jak: (...)"

Zobacz pełny opis

 

  Beata Romejko, Europerspektywa
"Firma Beata Romejko, Europerspektywa ma przyjemność polecić Panią Monikę Nalewajek jako wybitnego specjalistę w zakresie realizacji badań i ewaluacji. Panią Monikę cechuje wnikliwość, rzetelność i zaangażowanie. Ogromna wiedza, którą posługuje się w procesie analitycznym, (...)"

Zobacz pełny opis

 

  Agnieszka Małek, fotograf, grafik

"Monika jako fryzjer: 
Jako stała klientka Moniki mogę powiedzieć tylko tyle, że to u niej dowiedziałam się jak to jest z tym podcinaniem końcówek, skąd biorą się wszelkie nieporozumienia kiedy klientka mówi, że chce obciąć tylko 1 cm włosów a zostaje pozbawiona 5 cm (...)

Monika jako menadżer:
Kiedy jest się małą firmą, która dopiero wchodzi na rynek, przerażające może wydawać się wszystko: ilość konkurencji w danej branży jaka już istnieje na rynku, brak obeznania w rodzajach promocji i reklamy, horrendalne liczby przeznaczane na marketing (...)

Monika jako działacz:
Monika działa! Mocno, odważnie, nie bojąc się tego co inni powiedzą czy pomyślą. Ma poczucie własnej wartości (...)"

Zobacz pełny opis

 

  Paweł Rawski, trener, coach

MONIKA NALEWAJEK należy do grona tych osób, które uwielbiają to, co robią. Stale goni, by wiedzieć więcej, nieustannie robiąc użytek z informacji, jakie już posiada. Stanowcza, konkretna, terminowa i bardzo słowna. Jako manager...

Zobacz pełny opis

Szukaj
Newsletter
Kategorie
More
Golden Line Linked in Pinterest
Inspired me!
Facebook
góra strony
zBLOGowani.pl